Sunday, February 13, 2011

DEMAM

PASIR PUTEH 13 FEBRUARI 2011 - Malam tadi tidak tidur lena. Adik demam kuat, badannya panas dan suhu meningkat. Batuk dan muntah. Kain basah dilap pada kepala dan seluruh tubuh. Ubat yang diambil dulu masih ada dan diberikan kepadanya. Susu tak mahu minum. Nasi tak mahu makan. Aku sendiri yang masih demam ini terpaksa menguatkan semangat untuk menguruskannya. Dengan ayahnya langsung tak mahu. Itulah perangainya sejak dahulu.


Bimbangkan keadaannya bertambah teruk, kami ke klinik Dr. Wan Fatimah pagi tadi. Baru nampak senyuman di wajahnya apabila diberitahu bahawa Dr. Wan Fatimah ialah nenek Naim, rakan tadikanya di Tadika Nur Mawaddah. Dr. juga memeriksa diriku yang masih demam, batuk dan sakit mata.


Pulang ke rumah kami hanya tidur. Sebarang kerja tidak dapat disiapkan. Terbengkalai. Ubat diminum dengan mudahnya sekarang. Alhamdulillah. Semasa belum tadika dulu amatlah susah untuk dia minum ubat. Mudah-mudahan berkat doa yang kami panjatkan, kesihatan yang baik akan dianugerahi Allah SWT.

No comments:

Post a Comment